| Outi Ylönen

Elon työeläkevakuutuksia voi nyt ostaa ilona.works -verkkokaupasta

Työeläkeyhtiö Elo ja yrittäjille ja pienyrityksille suunnattu ilona.works- verkkokauppa ovat aloittaneet yhteistyön. Vakuutuksen ottaminen ja siirtäminen Eloon on tehty ilona.works -verkkokaupassa niin helpoksi, että TyEL- tai YEL-vakuutuksen saa lähes nappia painamalla.

Yhä useampi yrittäjä haluaa ottaa työeläkevakuutuksen vaivattomasti ja varmasti verkossa

Toimintaympäristön muutos on vaikuttanut asiakaskäyttäytymiseen viime vuosina ja entistä useampi yrittäjä hankkii vakuutuksensa verkossa silloin, kun hänelle parhaiten sopii. Juuri sen vuoksi Elo haluaa olla mukana verkkokaupassa, jossa yrittäjän on helppo asioida ja ottaa YEL- tai TyEL-vakuutus oikeaan aikaan.

-Haluamme olla yrittäjille luotettava ja asiantunteva työeläkeyhtiö, ja siksi meille on tärkeää löytää parhaiten toimivat ratkaisut työeläkevakuuttamiseen. Vaikka vakuutustemme hinta on sama, pystymme erottautumaan kilpailijoistamme tuomalla esiin positiivisen brändimme ja loistavan asiakaspalvelumme. Lisäksi uskomme teknisen ratkaisumme olevan parempi kuin kilpailijoillamme, kiteyttää Elon kehitysjohtaja Eero Sallasmaa.

-Verkkokauppamme mullistaa tavan, miten yrittäjät voivat ostaa yrittämistä ja liiketoimintaa tukevat palvelut helposti ja nopeasti verkosta. Meille tärkeät asiat avoimuus, läpinäkyvyys ja luotettavuus näkyvät siinä, miten verkkokauppamme on rakennettu yrittäjiä ajatellen. Haluamme tuoda kaikille yrittäjille avoimen verkkokaupan, jossa palvelujen sisältö, ehdot ja hinta käyvät selvästi ilmi ja yrittäjä voi aidosti valita itselleen sopivimman palvelupaketin. On ilo todeta, että työeläkeyhtiö Elo jakaa kanssamme samat ajatukset yrittäjien palvelemisesta, sanoo ilona.worksin toimitusjohtaja Axel Lindell.

YEL-vakuutus on yrittäjän sosiaaliturvan perusta

Yritystoiminnan yhteydessä on välttämätöntä miettiä pärjääminen myös silloin, kun kaikki ei menekään suunnitellusti. Yrittäjälle on erittäin tärkeätä, että siinä tilanteessa työtulo on oikein mitoitettu, jolloin YEL on tukena. Työntekijöiden työeläkevakuuttamisesta huolehtii työnantaja ottamalla TyEL-vakuutuksen.

Yrittäjän YEL-vakuutus turvaa kahdella tavalla: se antaa turvaa sekä työuran ajaksi että sen jälkeen. Kun työtulo on oikein mitoitettu, se tuo turvaa niin sairauden, työttömyyden kuin pitkän iänkin varalle.

-Yrittäjät tekevät todella arvokasta työtä. Toivoisin, että yrittäjän työpanoksen todellinen arvo näkyisi myös työtulossa, korostaa Sallasmaa.

ilona.works – Yrittäjien verkkokauppa toimii alustana sekä liiketoiminnan tukipalveluiden ostajille että myyjille. ilona.works tuo yrittäjille ja pienyrityksille mahdollisuuden vertailla ja ostaa palveluita kätevästi verkosta – ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkokauppa on julkaistu toukokuussa 2019 ja uusia tuotekategorioita sekä palvelukokonaisuuksia lisätään säännöllisesti. Yhtiö on täysin Suomalaisessa omistuksessa sekä saanut arvostetun Avainlippu-merkin. www.ilona.works

Työeläkeyhtiö Elo on suuri suomalainen työeläkevakuuttaja. Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä n. 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Elo vastaa noin 520 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä ja huolehtii 240 000 eläkkeensaajasta ja noin 24 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. www.elo.fi